Popularne posty

7 gru 2022

Najlepsze ksiązki wydane w 2022 roku, subiektywny przegląd Nie tylko o książkach


W mijającym roku przeczytałam blisko 100 książek, ale grudzień dopiero się rozpoczął więc kilka tytułów jeszcze „wpadnie” do listy. Spośród lektur towarzyszących mi w 2022 roku (a były to w większości nowości wydawnicze), postanowiłam przygotować na Wasze życzenie najlepsze według mnie książki, wydane właśnie w 2022 roku. Część z nich przedstawiałam jako pojedyncze powieści, ale znajdziecie też takie, które są tomami serii i polecam je z jej poprzedniczkami – a to znaczy, że koniecznie trzeba przeczytać wszystkie po kolei. Dla porządku, podzieliłam tytuły według kilku kategorii: powieści obyczajowe, powieści wojenno\historyczne, książki oparte na prawdziwych wydarzeniach oraz powieści z odrobiną magii.

*Kolejność prezentowanych tytułów zupełnie przypadkowa.

Najlepsze powieści obyczajowe 2022 roku:

„Dziewczyna lotnika” Nina Zawadzka (przeczytaj moją opinię)

„Moje życie przed tobą” i „Nie pozwól mi odejść” Anna Ziobro (opinia patronacka)

„Noce na Miodowej 4” Joanna Szarańska

„Pociąg do życia” Edyta Świętek (opinia)

„Salome” Izabela M. Krasińska (opinia)

„Tylko jedna chwila” Sylwia Markiewicz (opinia)

„Wszystko, co ukrywamy” Kelly Rimmer (opinia)

„Życie last minute” Kamila Mitek (opinia patronacka)

 

Najlepsze powieści z wojną w tle 2022 roku:

„Córka generała” Magdalena Witkiewicz (opinia)

„Lwowska kołysanka”, „Wrocławskie tęsknoty”, „Pozdrowienia z Wrocławia”, czyli seria Dwa Miasta od Moniki Kowalskiej (opinia patronacka)

„W pogoni za nazistą” tom 1 i 2 Joanna Jax (opinia patronacka)

„W sercu wroga” Magdalena Wala (opinia patronacka)

„Wojenna miłość” Joanna Jax (opinia patronacka)

„Wszystko dla Emilii” Maria Paszyńska (opinia)

 

Najlepsze książki oparte na prawdziwych wydarzeniach z 2022 roku:

„Bezmiłość” Sylwia Winnik (opinia)

„Doktor Bogumił”, „Doktor Anna”, „Doktor Zosia”, czyli cykl Uczniowie Hipokratesa od Ałbeny Grabowskiej

„Małe zbrodnie” Magdalena Majcher (opinia)

„Szklane ptaki” Katarzyna Zyskowska (opinia)

 

Najlepsze powieści z odrobiną magii 2022 roku:

„Florentyna od kwiatów” i „Nadzieja od zwierząt” Agnieszka Kuchmister (opinia patronacka)

„Opowieść starego lustra” Dorota Gąsiorowska (opinia)

„Serce lasu” i „Naszyjnik z jarzębiny” Patrycja Żurek

„Życie Violette” Valerie Perrin (opinia)

 

Jeśli ten wpis okazał się przydatny, zostaw komentarz, polub lub udostępnij - będzie mi niezmiernie miło!

 

2 komentarze:

  1. Super zestawienie. Mam taki sam gust czytelniczy. Prawie wszystkie wymienione mam, a reszta do uzupełnienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zestawienie, napewno zajrzę do większości lektur z listy.

    OdpowiedzUsuń

Wywiad z Magdaleną Walą wokół powieści "W sercu wroga"

  Powieść W sercu wroga, otwiera sagę historyczną Między jeziorami. Skąd pomysł na jej napisanie i czego możemy się spodziewać sięgając p...