Popularne posty

5 sie 2019

PRZEDPREMIEROWO Carin Gerhardsen– „Opowiedz mi o nim”


RECENZJA PRZEDPREMIEROWA
54\2019
Carin Gerhardsen– „Opowiedz mi o nim”
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 352
Premiera:  12.08.2019 r.

Kiedy w zapowiedziach Wydawnictwa Otwartego zobaczyłam thriller psychologiczny „Opowiedz mi o nim” od razu chciałam sięgnąć po tę książkę. Losy trzech kobiet zostały splecione zupełnie nieświadomie i w dodatku w najmniej oczywistym momencie. Powieść ta, nie należy do szablonowego thrillera psychologicznego, w którym czuje się duszę na ramieniu, a postępowanie tego złego bohatera buduje fabułę.

Akcja tej książki toczy się dwutorowo. Dodatkowo fabuła prowadzona jest z perspektywy kilku bohaterów. W ciągu jednego dnia życie trzech kobiet zmienia się o sto osiemdziesiąt stopni. Śmiertelny wypadek, gwałt, sekret – łączą kobiety, które wcześniej nie miały pojęcia o swoim istnieniu. Nie będę ukrywać, że książę czytałam z trudnością. Pomimo, że wymagała dużego skupienia, czasem ciężko mogłam odnaleźć się w plątaninie wątków i ulokować wydarzenia we właściwym miejscu na osi czasu. Tak przebrnęłam do połowy książki, a potem było już tylko lepiej. Wszystkie sprawy zaczęły się rozwiązywać, a akcja powieści nabrała tempa i zachęcała do dokończenia tej historii.

Portrety bohaterów nie są tak wyraźne psychologicznie, jak zwykle ma to miejsce w thrillerach, stąd autorce doskonale udało się wodzić mnie za nos.  Dopiero, gdy poznałam przebieg prawdziwych wydarzeń, elementy układanki zaczęły się łączyć. Parę razy zdarzyło się wracać do początkowych rozdziałów, aby sprawdzić jeszcze raz okoliczności wypadku.

„Bo ludzie, którzy czytają, mają bogatsze życie. Nigdy nie siedzą bezczynnie. Są z reguły bardziej skłonni do empatii.”

Jak to możliwe, że książka może okazać się zemstą za wyrządzone krzywdy sprzed lat? Z pewnością odkryjecie tę prawdę sięgając po odbiegający od klasycznych schematów thriller psychologiczny, wymagający bacznego zaangażowania w jego lekturę. 

Za egzemplarz dziękuję




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wywiad z Magdaleną Walą wokół powieści "W sercu wroga"

  Powieść W sercu wroga, otwiera sagę historyczną Między jeziorami. Skąd pomysł na jej napisanie i czego możemy się spodziewać sięgając p...