Popularne posty

9 kwi 2020

„Dylemat” – B.A. Paris


RECENZJA

32\2020
„Dylemat” – B.A. Paris
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 352
Premiera:  11.03.2020 r.

Czy zatajanie prawdy, aby zyskać kilka godzin szczęścia bliskiej osobie ma sens? Wcześniej, czy później kłamstwo wyjdzie na jaw, a emocje jakie spowoduje, będą nieuniknione.  Jeśli zatajanie prawdy, miałoby trwać tygodnie, miesiące, albo lata, być może kłamstwo miałoby konkretny cel. Każdy z małżonków, będący głównym bohaterem książki, staje przed dylematem wyjawienia skrywanej tajemnicy. Akcja, toczy się z perspektywy Adama i Livii. Rozgrywa się w cieniu podwójnej tragedii. 

„Dylemat” można zaliczyć do gatunku powieść psychologiczna. Nie znalazłam tutaj elementów thrillera. Szkoda. Po znakomitym i trzymającym w napięciu tytule B.A. Paris „Za zamkniętymi drzwiami”, wyczekiwałam podobnych, żeby nie powiedzieć analogicznych zwrotów akcji, budzących niepokój, a równocześnie ciekawość czytelnika. Niemniej jednak zostałam skutecznie wkręcona w fabułę i szczerze kibicowałam postaciom, trzymając kciuki za pozytywne zakończenie. Do końca miałam nadzieję, że założony scenariusz jednak okaże się błędnym. Czy wymarzony dzień urodzin, na który Livia czekała od lat będzie ostatnim dniem szczęśliwego życia?

Tego oczywiście Wam nie zdradzę, ale zachęcam do sięgnięcia po tę lekką napisaną powieść, która mam nadzieję, choć na chwilę zajmie wasze myśli i oderwie od swoich problemów.  Samo czytanie nie zajmie wiele czasu, jeden bądź dwa wieczory. 


Za egzemplarz do recenzji dziękuję


1 komentarz:

  1. Czytałam wiele recenzji tej książki i w żadnej nie było zachwytu nad tą książką. Ta jest w kolejce do przeczytania i chyba jeszcze trochę poczeka, bo od lekkiej książki wolę taką, która zapada głęboko w pamięć.

    OdpowiedzUsuń

Wywiad z Magdaleną Walą wokół powieści "W sercu wroga"

  Powieść W sercu wroga, otwiera sagę historyczną Między jeziorami. Skąd pomysł na jej napisanie i czego możemy się spodziewać sięgając p...