Popularne posty

14 lis 2021

Zanim wyznasz mi miłość, Ty albo żadna – Magdalena Kordel

 


RECENZJA

73\2021

Zanim wyznasz mi miłość, Ty albo żadna – Magdalena Kordel

Wydawnictwo: Znak
Seria: Tajemnice
Premiera: 27.10.2021 r. 

 

W nowej serii Magdaleny Kordel – Tajemnice, do tej pory ukazały się dwa tytuły Zanim wyznasz mi miłość oraz Ty albo żadna. Autorka znana z lekkości pióra, urzekających opowieści, pełnych empatii, poczucia humoru i miłości do zwierząt, tym razem oddała w ręce czytelników powieści z nutką niedopowiedzianej historii, poruszyła istotne społecznie tematy, wplatając w powieść romantyczny wątek. Bohaterowie, zamieszkujący urokliwe miasteczko ukrywają przed sobą wiele tajemnic, które niestety nie zostają w pełni wyjaśnione nawet po tym, gdy  przeszłość puka do ich drzwi. Mam nadzieję, że rozwiązanie wszystkich zagadek będzie czekać na czytelnika w kolejnym tomie!

W obu powieściach znalazłam dużo niepotrzebnych wtrąceń przywołujących przeszłość, z której na dobrą sprawę nic nie wynika. Czasem poczucie humoru w scenach, które miały rozładować napięcie było dla mnie niezrozumiałe lub po prostu nie na miejscu. Z przykrością muszę przyznać, że między innymi z wyżej wymienionych względów, ciężko czytało mi się Zanim wyznasz mi miłość i miałam spore obawy przed sięgnięciem po jego kontynuację. Dopiero zakończenie pierwszego tomu i Ty albo żadna, przywróciło wiarę w pióro Autorki. Pierwsze strony drugiego tomu wraz z pojawieniem się tajemniczej osoby z przeszłości bardzo mnie zaintrygowały, rzucając światło na fabułę, która miała wyjaśnić pilnie strzeżone sekrety. Jednak czytając ostatnią stronę, nadal pozostałam z niedosytem, mając w głowie wiele niedopowiedzeń i pytań o przeszłość postaci. 


 

Wątki współczesne, obrazujące rożne oblicza zachowań i radzenia sobie w niecodziennych sytuacjach przez ludzi młodych, dodały tym powieściom świeżości. Z kolei relacje między starszym, a młodszym pokoleniem emanowały ciepłem i życzliwością, a cięte riposty i wierność przesądom budowały sielski klimat. Z nadzieją wyczekuję wyjawienia wszystkich tajemnic bohaterów, licząc, że trzeci tom zrekompensuje poprzednie! 

Za egzemplarze do recenzji dziękuję Autorce, Wydawnictwu Znak oraz portalowi Lubimy czytać.



2 komentarze:

  1. Pierwsza część bardzo mi się podobała. Drugiej jeszcze nie czytałam, ale już mam. Fajna recenzja.Nie wiedziałam, że jeszcze będzie trzeci tom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria Tajemnice super. Czekam z niecierpliwością na trzecią część. Chciała bym wiedzieć kiedy będzie trzecia część

    OdpowiedzUsuń

Wywiad z Magdaleną Walą wokół powieści "W sercu wroga"

  Powieść W sercu wroga, otwiera sagę historyczną Między jeziorami. Skąd pomysł na jej napisanie i czego możemy się spodziewać sięgając p...