Popularne posty

2 cze 2019

PRZEDPREMIEROWO „Kiedyś po Ciebie wrócę” - Agata Czykierda-Grabowska



RECENZJA PRZEDPREMIEROWA
34\2019
Agata Czykierda-Grabowska  – „Kiedyś po Ciebie wrócę”
Wydawnictwo: OMGBooks
Liczba stron: 448
Premiera:  19.06.2019 r.

Kiedy jakiś czas temu zobaczyłam zapowiedź nowej powieści Agaty Czykierdy-Grabowskiej, byłam niezmiernie ciekawa tej pozycji, bowiem czytałam same dobre opinie o autorce, a jeszcze nie miałam okazji zaznajomić się z jej twórczością.  Czy spodobał mi się styl autorki?
Książka „Kiedyś po Ciebie wrócę” łączy w sobie trzy gatunki: powieść obyczajową, romans i kryminał. Dokładnie w tej kolejności. Wydarzenia opisane w tej lekturze przechodzą w poszczególne fazy, ale równocześnie się przenikają.

„Oddychałam szybko, nie mogąc złapać tchu. Czułam się tak, jakby ktoś pozbawiał powietrze tlenu. Wymyślanie scenariuszy zniknięcia mojej siostry zawsze wprawiało mnie w stan, który przypominał panikę. Robiło mi się duszno i dopadały mnie mdłości.”

Roksana po otrzymaniu anonimowego maila powraca do rodzinnego domu  w rok od zaginięcia swojej siostry Ani, która wyszła z mieszkania i już nigdy nie wróciła.  Postanawia za wszelką cenę dowiedzieć się co wydarzyło się tamtego felernego dnia. Nie może znieść ciągłego oczekiwania i narastającej niewiedzy. Jest świadoma, że historia może  nie zakończyć się szczęśliwie. Z pomocą przychodzi jej dawny znajomy Bartek, a wraz z nią budzi się  silne uczucie pożądania.

„Kiedyś po Ciebie wrócę” to przede wszystkim powieść o poszukiwaniu prawdy w plątaninie kłamstw, które jest szczególnie trudne, gdyż minęło zbyt wiele czasu od tamtych tragicznych wydarzeń. Podobne zaginięcia w niewyjaśnionych okolicznościach miały miejsce na przestrzeni wielu lat w tej miejscowości, jednak nie zostały one wyjaśnione. 

Autorka poruszyła w powieści bardzo trudny temat zaginięcia najbliżej osoby. Pokazała jak z taką sytuacją radzą sobie najbliżsi: rodzice, siostra, chłopak, jakie emocje nimi targają i jak wiele są w stanie poświęcić dla odkrycia prawdy.  Popadanie w obłęd graniczy tutaj z nadzieją na odnalezienie zaginionej Ani.

„Ta ilość informacji zaczęła mnie przytłaczać. Czułam, jak zaczyna ogarniać mnie odrętwienie. Gdy spadło na mnie za dużo, mój organizm bronił się właśnie w ten sposób.”

Oprócz uczucia straty najbliżej osoby i bezsilności w dążeniu do odkrycia prawdy, mamy tutaj bardzo gorący romans, jaki zawiązuje się między Roksaną i Bartkiem. Obszernie opisane sceny intymne z pewnością przypadną do gustu zwolennikom tego gatunku. Osobiście uważam, że ten wątek był  za bardzo rozbudowany, gdyż przytłaczał istotę poruszonego tematu wiodącego. 

Niemniej jednak w mojej ocenie, książka jest warta przeczytania, bowiem podjęty temat zaginięcia, autentyczność wydarzeń i sięgnięcie w głąb psychiki czyni powieść interesującą. Natomiast zakończenie tej historii było dla mnie zaskakujące i niespodziewane. 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu
 

1 komentarz:

Wywiad z Magdaleną Walą wokół powieści "W sercu wroga"

  Powieść W sercu wroga, otwiera sagę historyczną Między jeziorami. Skąd pomysł na jej napisanie i czego możemy się spodziewać sięgając p...